lørdag 7. juli 2012

For å starte med å si litt om meg selv - jeg er 48 år og har hatt stoffskifteproblemer siden 2004. Da ble jeg diagnostisert med Graves disease - på mer folkelig norsk betyr det at jeg har høyt stoffskifte. Det er en autoimmunsykdom hvor kroppen produserer antistoffer som blokkerer skjoldbruskkjertelen slik at hjernen tror du har for lavt stoffskifte og starter overproduskjon. Å ha høyt stoffskifte er noe herk. I 2004 fikk jeg behandling over 1,5 år som virket kjempe bra og var uten medisiner i 4 år, men i 2010 fikk jeg et nytt utbrudd. Behandlingen ble vanskeligere denne gangen og stoffskifte gikk fra å være høyt til å bli ekstremt lavt. I forkant av dette startet jeg trening for å løpe halvmaraton - og det var ikke lett. Det var uker jeg ikke orket å trene i det hele tatt, mens andre uker var greie nok. I 2011 løp jeg to halvmaraton løp-til tross for at jeg absolutt ikke følte meg bra. Jeg sluttet med medisiner i mars 2012 og alt begynte å ordne seg. Jeg startet på Marius Bakken sitt 100 dagers maraton program og meldte meg på helmaraton i Oslo. Alt har vært fint i 2,5 måned, men nå går det nedoverbakke igjen.
Jeg tenkte at å start denne bloggen kanskje kunne gjøre at jeg kunne komme i kontakt med noen som har de samme løpe-interessene som meg og som sliter med de samme stoffskifte problemene som meg.
Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når det går i motbakke hele tiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar