søndag 15. juli 2012

Hva skal jeg gjøre?

Hva skal jeg gjøre i dag? Det er egentlig dagen for langtur, men jeg er litt usikker. Har vondt i skjoldbruskkjertelen og område rundt så hvodan vil det funk med langtur? Mannen min legger ut på tur - han skal en 3-timers runde, guttene forsvinner hit og dit og jeg stitter igjen alene. Jeg kan jo ikke bare sitte her så jeg bestemmer meg for langtur på mølla - for da kan jeg bare hoppe av dersom ting ikke funker. Jeg bestemmer meg for en 70/30 tur (70% løping 30% gåing). Den skal egentlig være i sone 1, men med kroppen min er ikke det så lett. Jeg rigger meg opp med drikke og gel og legger i vei. Det går ikke så værst faktisk. Men med en gang jeg nærmer meg 9,5 km/time så er pulsen rundt 155 - det er jo egentlig alt for høyt i forhold til farten, men men..... Det ble 1 time og 45 min, men da var det leggen som streiket og ikke andre deler av kroppen. Og en positiv ting i dag er at lårmusklene fungerte bra. Kanskje dette er løsningen mens jeg venter på bedre tider - kjøre 70/30 i veldig sakte tempo??
Jeg er fortsatt spent på hvordan kroppen vil fungere når turen blir 3 -4 timer? Skal jeg løpe maraton i Oslo i september så må jeg jo kunne holde koken i 4-5 timer. Lurer fælt på om det i det hele tatt blir noe maraton i Oslo......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar